close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ויהי אור! התאורה שעושה את כל ההבדל

מערכת שורשיא סיוון, תשעח25/05/2018

גופי תאורה מעוצבים הם הרבה יותר מסתם מנורות

תגיות:
את נורת החשמל המציא תומס אדיסון ב 1879, לאחר שנים של מחקר וניסויים בנושא. מאז, עבר התחום של תאורה ותאורה לבית שינויים משמעותיים. מה שהחל כהמצאה פרקטית ששינתה את החיים לאנשים בכל רחבי העולם ותרמה לקפיצת מדרגה משמעותית בתולדות האנושות, שהחלה להאיר את הבתים, הרחובות ובתי עסק, עם תאורה איכותית.

המון שנים עברו מאז, הבתים שאנשים מתגוררים בהם השתנו ללא היכר. כיום הם מעוצבים למשעי ולכל פינה בהם מקדישים חשיבה מוקפדת והשקעה מרובה, כדי שיראו ביתיים מצד אחד ואסתטיים מן הצד השני. לתוך הגל העיצובי הזה נכנס גם כל הנושא של גופי תאורה לבית. תאורה מעוצבת לבית היא כבר מזמן לא בגדר מותרות לעשירים בלבד, אלא עניין טריוויאלי לחלוטין. האתגר היחיד שנותר הוא לבחור מתוך כל השפע הזה, תאורה לבית שבאמת תתאים לזה שאתם מתגוררים בו ולא לסתם כל בית של מישהו אחר.
סוגים של תאורה מעוצבת

בגדול, אפשר לחלק גופי תאורה לכמה סוגים עיקריים:
• תלויים – כאלו שמשתלשלים מהתקרה. הכוונה להחל מנברשות גרנדיוזיות ומפוארות וכלה בגופי תאורה מינימליסטיים היורדים מכיוון התקרה.
• צמודים – פה ניתן למצוא מגוון רחב אפילו עוד יותר, משום שמדובר בגופי תאורה המחוברים לתקרה וצריכים להיות קלים יחסית. המבחר הוא עצום ואין סיכוי לא למצוא את גוף התאורה שהכי הולם את הבית שלכם.
• עומדים ושולחניים – לא תמיד תאורה חייבת להיות מקובעת לקיר או לתקרות. תאורה מעוצבת יכולה להגיע גם בצורת גופי תאורה ניידים. בדרך כלל, לגופי תאורה שולחניים יש רגל קצרה ולעומדים רגל ארוכה ניתן להניח אותם בפינת כל חדר או שולחן לקבלת אור נעים ומראה אסתטי.
• גופי תאורה שקועים – מתאימים למי שמחבב דווקא את המראה המינימליסטי ולא מעוניין בגופי תאורה גדולים וכבדים. כנ"ל לגבי ספוטים, שהם בדרך כלל לא גדולים ויחד עם זאת מצליחים להיות פרקטיים.

תאורה לבית צריכה להתאים לאופי שלכם
גם לאופי של הבית, אלא גם לאופי של האנשים שמתגוררים בו. כפי שהסברנו, יש סוגים שונים של גופי תאורה. בכל סוג כזה קיימים מאות דגמים מרהיבים שאפשר לבחור מבניהם, לבד או בעזרת מעצב פנים שידע להתאים את התאורה לעיצוב של החדר מסביבה. לתאורה יש תפקיד כפול, משום שהיא צריכה להיות גם פרקטית להפליא וגם להעניק יופי והדר לחדר בו היא ממוקמת. לכן, חשוב להביא בחשבון גם אלמנטים אחרים בעיצוב החדר כגון: צבע הקירות, מיקום הרהיטים ומכשירי החשמל, מרקם השטיח ועוד.

יחד עם זאת, חשוב להשאיר מקום גם לטעם האישי ולהעדפות של כל אחד. יש כאלו שיעדיפו גופי תאורה בעלי נוכחות כמו נברשות ויש כאלו שיעדיפו לתת לחדר לדבר בפני עצמו ולהתקין גופי תאורה שקועים שלא נוטלים תשומת לב.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה